شناسهٔ خبر: 108900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثراعلام کرد:

حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها خط قرمز راهداری است

حریم راه رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت:حفاظت و صیانت از راه و حریم آن بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،یوسف فریادی در بازدید از عملیات آزاد سازی حریم در محور گیوی خلخال افزود: در ماه گذشته راهداران ۸۰ کیلومتر از حریم راههای این شهرستان را آزاد سازی کرده اند.

وی تصریح کرد:گشت های راهداری با حضور شبانه روزی در محورها با هرگونه تصرف و تخلف در حوزه راه برخورد و از ساخت و ساز و درختکاری غیر مجازجلوگیری و آن را قلع و قمع کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در راستای ارتقای ایمنی راهها لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۸۰ تن آسفالت سرد و گرم درماه گذشته  یادآور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده راهداران پرتلاش راه شنی و خاکی ۹ روستا را بطول ۶۰ کیلومتر تسطیح،رگلاژ و تیغ زنی انجام داده اند.

فریادی گفت: در ماه گذشته ۱۲۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری در محورهای این شهرستان توسط راهداران انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:راهداران پرتلاش با هماهنگی پلیس راه و با ایجاد محدودیت ترافیکی در محورهای اردبیل-سرچم و گیوی-آبگرم با ۲۲۰ نفر ساعت بصورت دستی سنگ های سست را از ترانشه لق گیری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر تعمیر و بازسازی ۶۱ شاخه گاردریل، تنقیه،لایروبی و تنظیم ۱۲۰ متر مکعب از بستر پل ها،شستشوی ۲هزار و ۵۰۰ عدد علائم و همچنین تعمیر،بازسازی و نصب ۳۱۰عدد تابلو و علائم راهداری در محورها را از اقدامات مهم راهداری شهرستان کوثر در فروردین ماه برشمرد .

فریادی در جهت دید بهتر رانندگان در جاده و افزایش ضریب ایمنی جاده از نگهداری سیستم روشنایی در ۶ نقطه و همچنین ۱۲ دستگاه تونل در محور اردبیل سرچم خبرداد.

وی با اشاره به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری ۵۲۰ کیلومتر از حریم راهها را برعهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی،۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۳۰ کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی می باشد.